Afterservice voor duurzaamheid 

Maak impact door te kiezen voor een duurzame oplossing.

De duurzame voordelen

Verleng de levensduur

Door klanten de mogelijkheid te bieden om apparaten te laten repareren verleng je de levensduur. Dit heeft een positieve impact op het verminderen van e-waste. 

Verbeter de klanttevredenheid

Het kunnen bieden van een oplossing zorgt voor betere klantbinding, terwijl het niet kunnen bieden van een passende oplossing klanten kan kosten. 

Economische impact

Een apparaat laten repareren via Afterservice stimuleert de lokale werkgelegenheid en voorkomt ongeplande dure vervangingsaankopen van klanten. 

Right to Repair

Afterservice staat achter het Right to Repair en is initiatiefnemer achter Right2Repair.nl. Zo willen we dat reserveonderdelen beter beschikbaar worden en apparaten makkelijker te repareren zijn. 

Gemaakt om te slijten: de waarheid achter je kapotte mobiel

"Technologische en andere bedrijven geven hun producten bewust een beperkte levensduur zodat consumenten zeker een nieuwe nodig hebben. Broze onderdelen begeven het plots. De slechte herstelbaarheid maakt deel uit van dat marktmechanisme: de kosten om een toestel te laten herstellen zijn vaak zo hoog, dat je je toestel toch maar vervangt."

Radar

(AVROTROS)

"

Apparaten zijn niet altijd even makkelijk te repareren. Europese regelgeving moet daar een einde aan maken.

"De Europese Commissie legde in november een plan voor aan het Europees Parlement om producenten te verplichten hun producten die in de EU worden gemaakt of de EU binnenkomen duurzaam en beter reparabel te maken. Er komt een ‘duurzaamheidslabel’, dat lijkt op het energielabel dat we nu al kennen. "

Trouw


"

Een flinke meerderheid van het Europees Parlement heeft zijn steun betuigd voor een Right to Repair voor consumenten.

"Verder geeft de stemming een voorzet voor wetten die fabrikanten verplichten om hun apparatuur te ontwerpen met duurzaamheid, energiezuinigheid en recyclebaarheid in het achterhoofd. Reparaties moeten aantrekkelijker, systematischer en betaalbaarder kunnen worden, met onder andere betere garanties en beschikbaarheid van reparatiehandleidingen"

Techzine


"

Duurzaamheid in

 alle opzichten

Het verlengen van de levensduur van een apparaat heeft niet alleen een gunstig effect op de planeet. Uit onderzoek blijkt dat 93% van klanten na een slechte retourervaring voor een andere reseller kiest.  Het bieden van goede klantenservice is daarom essentieel voor een gezond bedrijf.

Team & Partners

Oprichter van Afterservice. Een full-service start-up met focus op het verbeteren van de aftersales processen en de afhandeling van reparatie & garantieclaims in de ICT.

Mark Leemans

Oprichter Afterservice

Ignition Computing is een gespecialiseerd adviesbureau voor hightech software en high-performance computing en helpt Afterservice bij de ontwikkeling van het platform.

Daan van Vugt

Ignition Computing

Jeroen van 4M Advies adviseert Afterservice op het gebied van duurzaamheid. 4M Advies is een adviesbureau dat zich heeft gespecialiseerd in duurzaamheid en milieu. 

Jeroen Bartels

4M Advies

Kies voor duurzaamheid

Over Afterservice

Op dit moment kiezen consumenten en bedrijven bij een defect product vaak niet voor reparatie maar een nieuw product te kopen. De oorzaak is vaak de onzekerheid (kosten) en lange doorlooptijden bij reparaties. Bovendien bieden de verkopende partijen vaak geen goede oplossingen op het gebied van reparaties terwijl in Nederland genoeg kwalitatieve reparateurs zijn die vooraf een goede inschatting kunnen geven en een snelle doorlooptijd kunnen beloven. Afterservice B.V. biedt door middel van een platform die vraag & aanbod aan elkaar koppelen. Dit platform wordt white-labeled aangeboden zodat het voor een klant lijkt alsof hij wordt geholpen door zijn eigen leverancier of groothandel.

Afterservice B.V.

Welschapsedijk 17

5652XH Eindhoven

info@afterservice.nl

+31 6 82 33 22 36

KVK

Nummer 78644178